"Jean-Christophe Grangé" keyfi

Severek, keyif alarak yapılan uğraşılardan en güzeli belki de okumak..

Daha öncesindeki dönemi es geçersek her şey 10 yaşındaki küçük bir kızın kendince işe yarayacağını düşündüğü bir yarışma ile başladı.. Kitaplık koluna seçilen bu kız, "1 ay içinde en çok kitap okuyana hediye verelim, kitap okumayı sevdirelim" düşüncesini uygulamaya koyup ilk ay okuduğu 52 kitap ile ödül koyulan "Fen Bilgisi 4" CDsini kazandı.. Bu sayı belki yarışmanın heyecanı, belki de zaten sevdiği bir şeyi yapıyor olmanın coşkusuydu ama asıl kazanç onun için "tadına doyum olmayan bir alışkanlık" oldu..

Evet, kitap okumayı sevenler bilir ki küçük yaşlarda "kitap okuma"ya ayrılan vakit artık okul-iş-hayat sorumlulukları tarafından kısaldıkça kısaldı ve malesef aynı tadı alabilmek için kendimizle savaşır duruma geldik ve bulduğumuz uygun vakitlere koyduğumuz kitapları rafa kaldırıp tozlanmalarına izin verdik..

"Kitap okumak"tan daha faydalı işler çıktı her zaman..

Ya da "her şeye" verebilecek paramız varken "kitaba" bulamadık kimi zaman..

İşte tam da bu zamanlar beni esir alma çabasına girdiği an silkinip kendime geldim ve tüm bu kötü bahaneleri kendimden çok uzaklara ittim. Okumayı seviyordum ve "hayat uğraşıları"ma kitaplarımı kurban etmeyecektim..

Jean-Christophe Grangé...

İlk elime aldığım kitabı "Kızıl Nehirler"i, 1 gün sonra son sayfasını çevirerek elimden bıraktığımda tanıştığım Fransız Polisiye roman yazarı..
405 sayfa dile kolay 13 yaşında bir çocuk için..
Ve şimdi yaklaşık 10 sene sonra hala aynı tadı alarak okuyabiliyorsam denemeye değer diye düşünüyorum..
Okurken şaşırtan, öğreten, heyecanlandıran, uyutmayan, anın getirilerinden vazgeçirtebilen bir kitap serisi..
Yayın senelerine göre sıralamak gerekirse;

Leyleklerin Uçuşu
Kızıl Nehirler (filmi çekildi)
Taş Meclisi (filmi çekildi)
Kurtlar İmparatorluğu (filmi çekildi)
Siyah Kan
Şeytan Yemini
Koloni
Ölü Ruhlar Ormanı
Sisle Gelen Yolcu
Kaiken

yazarın mevcut kitapları.






Benim ilk göz ağrım olduğundan belki de, favorim Kızıl Nehirler. Her birinde sizi farklı olaylar zincirine bağlayan yazar kitaplarının cehenneme yapılan bir yolculuk olduğu görüşünde, ama siz bu tabire aldanmayın ve kitap okumak sizin için de bir keyifse ya da olsun istiyorsanız hemen tadlarına bakın, vazgeçemeyeceksiniz..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trenitalia

Bir Datça hikayesi

Didyma-Didymaion-Didim