Yaaa-bancı dil!

"Ben neden onların dilini öğreneyim, onlar benimkini öğrensin" zihniyetine sahip insanlar hala hayatımızda mevcut..

Ama ben "Neden yabancı dil bu kadar önemli" sorusuna hiiiç değinmeden yabancı dil bilmenin güzelliğine kapılmak istiyorum... Ve birazcık da anıların tadını hatırlamak.. =))

Sene 2006 ve takımca Almanyadayız.. Ben ve evinde misafir olduğum, şimdi çok yakınım olan Türk arkadaşımla otobüse biniyoruz.. Sıra bana geldiğinde şoför Almanca birşeyler soruyor bense 8 aylık Almanca dersimden bildiklerimle "Ich spreche nicht Deutsch" diyorum -konuş-a-madığımı söylediğimi düşünerek- yaklaşık 5 kez, tabii tüm yolcuların dikkkati bizde, o ise bana bağırmaya başlıyor! Sonradan öğreniyorum sadece nereye gitmek istediğimi sorduğunu... =))

Ardından 2009.. Montecatini'deyiz... Bir pizzacıda... Turdan insanlar İtalyancamız olduğunu bildiklerinden ekmek istediklerini söylememizi istiyorlar. Ben ve sevgili Burakinom ekmeğin İtalyancasını unuttuğumuzdan pizzanın altını kastederek anlatmaya çalışıyoruz... tabi kolay değil! En sonunda hareketler ile ben başlıyorum: Elimde bir ekmek olduğunu iki avcumu birbirine paralel bir şekilde açarak ifade ediyorum ve sonra kırt kırt diyerek elim bıçakmışçasına ekmeği kesiyorum. Ardından bir dilimini alıp üzerine -yine bıçak olan elimle- nutella sürdüğümü anlattığımdaysa "paaaaanneeeeee" çığlığı cevabı almamıza yetiyor!! =))

Evet dil bilmediğinizde "vücut dili" denen evrensel dil yardımınıza koşabilir ancak bildiğinizde ise...

Geleceğiniz için yepyeni kapılar açabilirsiniz.
Farklı dilden insanlarla çok yakın arkadaşlıklar kurabilirsiniz.
Yabancı diyalogları anlıyor ve konuşuyor olmaktan inanılmaz keyif alırsınız. (Favorim İtalyanca=)))
Farklı kültürleri çok rahat anlayıp, yorum yapabilirsiniz -ki benim için bu gerçekten önemli-
Arkadaşlarınızla aynı anda Fransızca-Portekizce-İngilizce-İtalyanca-Türkçe konuşup şakalaşabilirsiniz!
Şarkılar söyleyip mutlu olabilirsiniz!
Kendinize kattığınız gelişimden bahsetmiyorum bile!
Ve daha nice saymayı unuttuğum güzellikler...

Yani, yabancı dil öğrenmek, çalışmak, kursuna gitmek, pratik yapmak vs.... Buradan dağ gibi gözükselerde emin olun o dağın arkasında sonu olmayan bir lunapark var ve keyifli olduğunu düşündüğüm bu dağ yolculuğu uğruna kimse bu lunaparkı görememeyi göze almamalı! =))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trenitalia

Bir Datça hikayesi

Didyma-Didymaion-Didim