"Erasmus"lu..

Hayali ile 3 sene, "Başvursam mı acaba?" sorusuyla yaklaşık 2.5 sene, "Başvuru" süreci ile yaklaşık 4 ay ve kendisi ile geçirilen tam 4 ay 27 günlük bir program ERASMUS benim için...

Şimdi yine şehrimde, evimde, en güzeli ailem ve sevdiklerimleyim yeniden.. Hafızamda yüzlerce güzel anı ve hayat deneyimlerimle..

Neden Erasmus??

   - Yabancı dil bilgimi geliştirmek?
   - Farklı kültürler, insanlar tanımak?
   - Aşık olmak? (!)
   - Kendimi tanımak? *
   - Avrupayı gezmek?
   - Farklı bir eğitim sisteminde öğrenci olmak?
   - Hayat tecrübesi yaşamak?
   - Hayatın rutinliğinden uzaklaşıp biraz olsun kafa dinleyebilmek?
   - Bir başkası olabilmek?

Erasmus aslında hepsi benim için.. 
Öncesinde yurtdışı deneyimi yaşamış olduğumdan belki de, gitmeden önceki tek korkum uçaktaki basıncın kulaklarımı etkileyecek olmasıydı! 2 günlüğüne kalacak bir yer ayarlamıştım. İtalya'yı, italyancayı bilsem de Torino hakkında bir bilgim yoktu (Alplerin yanında oluşu dışında). 38 kg'lık valizim, sırt çantam, netbookum, kol çantam ve ben maceraya başladık...

Benim "Erasmus"um sık sık parti modlarında geçmedi... Çarşamba "Life", cuma "Lapsus" "Erasmus Party" günlerini es geçemem ama genel anlamda her gün laboratuarım olduğu için günün 10:00-16/17:00 saatleri aralığı okuldaydım ve sonrasında hem yorgun olma hem de kaldığım yeri çok sevme nedenlerine sığınarak akşamlarım mutfakta "Foyer" sakinleriyle yemek yapıp birlikte muhabbet eşliğinde yemek yiyerek, bazen yöresel kek yapıp ardından oturma odasında oturup muhabbet ederek- film izleyerek, bazense piyano eşliğinde ders çalışarak geçirdim diyebilirim. Tabii ki bu sürecin 1 ayı (belki biraz fazlası) da yurt/şehir dışı gezilerine ayrıldı =))..

Ve şimdi dönüp baktığımda, "Erasmus", elimde fotoğraf ve yaşanmış anıları olan bir rüya sanki.. Beni büyüten, bana kendimi, değerlerimi öğreten, hayata karşı güçlendiren, dünyanın farklı köşelerinden çeşit çeşit arkadaş ve zengin bakış açısı kazandıran, yemek yapabilme kabiliyetimi ortaya çıkaran, görünüşte İspanyol, konuştuğumda Amerikan yapan ve her anlamda yaşanmaya değer bir Program!!...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trenitalia

Bir Datça hikayesi

Didyma-Didymaion-Didim