"Türk Kek"i

Her şey o gün canımın inanılmaz derecede "havuçlu-tarçınlı-cevizli kek istemesiyle başladı..

Daha da başa sarmam gerekirse, İtalyanca kursumun "tatlı" yanlarından biri de Canım Nalaninama her gidişimde göztepe pastanesinden aldığım şahane "havuçlu-cevizli-tarçınlı kek"ti. Her hafta, hava yağmurlu da olsa bir durak önce otobüsten iner, sınırlı sayıda yapılan kekimizden alır, Nalaninamın yaptığı çayla da ders arasında keyifle yerdik...

İşte bu güzel alışkanlık en olmayacak yerde, İtalya'da beni dürttü ve maalesef iş başa düştü! Gittim süpermarkete ve İtalyancam el verdiğince malzemeleri aramaya koyuldum. Un, havuç, vanilin... tamdı ama kabartma tozu yok! Marketin olabilecek kısımlarını 3 tur döndükten sonra bir yetkiliyle konuşmaya karar verdim. Tabi ortada yetkili de yok! Ve şanslıyım ki, hamarat İtalyan erkeklerinden biri ( böyle diyorum ki gerçekten mutfakta bize taş çıkartacak derecede yetenekliler!) tam da benim o anki "ilgi alan"ımda bulunuyordu. Kendisine aradığım kabartma tozunu tam olarak İtalyanca ifade etsemde ne yazık ki konuşarak anlaşamadık, ancak 3 saniye sonra elleriyle yaptığı kap ve kabın üzerine koyduğu elini yukarıya doğru yavaşça kaldırırken ağzıyla pufff efekti verişi beni geçte olsa anladığını gösterdi.Sonunda kabartma tozumu da aldım, sevgili Foyerimize döndüm..

Yapım esnasında internetten farklı farklı 5-6 tarifi kullanarak kendi tarifimi oluşturdum ve rendesiz-havansız çok sevgili Foyer'de ilkel yöntemler ve yaratıcılık yeteneğimi de kullanarak ilk "havuçlu-tarçınlı-cevizli kek"imi yapmayı başardım..


Hatta ilerleyen günlerde beğeni toplayan "Türk kek"im, pratiklik kazandı, serpildi, güzelleşti....


Sonunda ise kek günlerimizin vazgeçilmez bir üyesi hâline geldi...



Her ne kadar ilk seferimde biraz yakmış olsam da artık "Türk Kek"im şahane! Siz de denemek isterseniz buyrun size eczacı usulüyle bir iremina tarifi..... =)


Preparatın Adı ve Miktarı: Havuçlu-Cevizli-Tarçınlı Kek, 1 kek kalıbı
Preparatın Tipi: Enfes bir Mutluluk Keki
Preparatın Terkibi ve Hesaplamalar:
3-4 Havuç (büyüklüklerine göre)
Yarım su bardağı ceviz
2 çay kaşığı tarçın (aslında bu da göz kararı yani karışımınıza ilave ettiğinizde açık kahverengi renk almalı)
2 vanilin
2 kabartma tozu
1 yemek kaşığı yoğurt
2.5 su bardağı un
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta

Hazırlanışı: Yumurtalar, şeker ve yağ bir kapta karıştırılır. Üzerine önceden rendelenmiş havuç, ezilmiş minik cevizler ve tarçın karışım karıştırılarak ilave edilir. Sonrasında ise kabartma tozu, vanilin, yoğurt ve un sırayla karışıma eklenir. Karışımın her yerinde eşit dağılım olması için her malzeme eklendikten sonra karışım karıştırılır ve kek kalıbına ya da borcama dökülüp önceden ısıtılmış fırına konularak 180 °C'de 40 dakika pişirilir. Pişirdikten sonra bir süre üstünü bezle örtüp beklerseniz, kekiniz daha güzel bir kıvam alacaktır.

Ambalaj: Şık bir tabak
Kullanılış: Antidepresan, antimutsuzluk, antiaçlık


Buon Appetitooo ;)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trenitalia

Bir Datça hikayesi

Didyma-Didymaion-Didim